Vi hjælper med

Behandling af hold i nakken

Har du ondt i nakken?

Hvis du har ondt i nakken, så er du langt fra den eneste. Undersøgelser viser nemlig, at 1 ud af 10 voksne danskere døjer med smerter i området omkring nakken og skulderen i løbet af en helt almindelig dag.

Hold i nakken er ufarligt, og behandles effektivt hos en kiropraktor. Nakkesmerterne kan opstå pludseligt, gerne ved en hurtig bevægelse, men kan også opleves mere snigende. Mange oplever forværring ved f.eks dårlige og ensformige arbejdsstillinger, eller at man vågner op efter at have ligget i en dårlig stilling om natten. I mere alvorlige tilfælde kan nakkesmerter også skyldes en diskusprolaps

Er dine smerter vedvarende, kan du søge hjælp hos din kiropraktor.

Hos Aurehøj Klinikken tilbyder vi behandling af hold i nakken, så du kan blive fri for dine smerter. Vi har adresse i Hellerup kun 10 minutters kørsel fra byer som Gentofte og Lyngby.

Nedenfor kan du læse om symptomerne på hold i nakken. Vi behandler også hold i ryggen og lænden, hvilket du kan læse mere om her

Symptomer på hold i nakken

Kontakt os for behandling af hold i nakken, hvis du døjer med følgende symptomer:

• Ømhed og smerte i nakke og skulderåg
  • Nedsat bevægelighed af nakken
  • Ændret holdning- f.eks tvangsdrejning af nakken.
  • Hovedpine
  • Smerter, der fortsætter fra nakken og ud i armen

Diagnosticering og behandling af hold i nakken

Hvis du har vedvarende smerter i nakken, så kan det være en god idé at kontakte en kiropraktor. Hos Aurehøj Klinikken diagnosticerer vi dig ved at lave en række tests på din nakke samt nerverne, der går fra nakken og ud til armen. Hvis vi vurderer, at det er nødvendigt, supplerer vi med en scanning eller røntgenundersøgelse.

Behandling af hold i nakken indebærer ofte led manipulationsbehandling, samt muskelbehandling i form af massage og stræk. Vi anbefaler at du holder dig så normalt aktiv som muligt, da det er med til at gavne funktion og bevægeligheden af nakken. .